www.steTUSkop.com ; TIP ve TUS'un MERKEZi ! Doğruların TEK Adresi !

Geri git   www.steTUSkop.com ; TIP ve TUS'un MERKEZi ! Doğruların TEK Adresi ! > TUS (TIPTA UZMANLIK SINAVI) , Yan Dal Uzmanlık Sınavı (YDUS) ve USMLE PLATFORMU > TUS Hazırlık / TUS Notları

1834 (0 Kayıtlı Ve 1834 Misafir Üye Bulunmaktadır.)
Anasayfa İletişim TUS Güncel TUS Dersaneleri TUS Hazırlık Yabancı Dil ve TUS Mecburi Hizmet YDUS Tus Rehberi DUS
Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 10-26-2010, 23:34   #1
drblood
Popüler Üye
 
drblood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 23.11.09
Mesajlar: 1.981
Tecrübe Puanı: 522
drblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond repute
Standart Haftanın TUS Sorusu- Dahiliye (Kardiyoloji) 24 Ekim

48 yaşında bir hasta koroner bakım ünitesine akut miyokard enfarktüsü tanısı ile başvurmuştur. Hastaneye gelişinden iki saat sonra kan basıncı 86/52 mmHg; kalp hızı 40 atım dakikada sinüs ritminde bulunmuştur.
En uygun ilk tedavi aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?


(A) Acilen geçici transvenöz pacemaker takılması
(B) İntravenöz 0.6 mg atropine sulfate uygulanması
(C) Onbeş dakikada 300 mL normal serum fizyolojik uygulanması
(D) 0.35 mg/dak intravenöz dobutamine uygulanması
(E) 5.0 ug/mak intravenöz isoproterenol uygulanması

Cevabı 27 Ekim Çarşamba günü
drblood isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

     

Alt 10-27-2010, 01:43   #2
moonspell
Aktif Üye
 
Üyelik tarihi: 15.07.09
Mesajlar: 102
Tecrübe Puanı: 0
moonspell is on a distinguished road
Standart

ek bir üfürüm/ses olmadığına göre ; atropin verilebilir sanırım

amaaa düşük tansiyon ve bradikardi sağ MI'yı çağrıştırıyor; 15 dakikada 300 cc demek ; saatte 1200 cc demek oluyor, bence cevap "c"; herhalde ilk gelişinden itibaren düşüktür tansiyonu ve nabzı...
moonspell isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-27-2010, 12:57   #3
stjdremre
Sadece Üye
 
Üyelik tarihi: 25.05.10
Mesajlar: 1
Tecrübe Puanı: 0
stjdremre is an unknown quantity at this point
Standart

İnferior MI gibi duruyor. İnferior MI'da asemptomatik sinuzal bradikardilerde izlem yeterlidir ama kardiyak nabzı 40 olan hastada ilk olarak atropin uygulamak bence en doğrusu.
stjdremre isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-27-2010, 23:00   #4
drblood
Popüler Üye
 
drblood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 23.11.09
Mesajlar: 1.981
Tecrübe Puanı: 522
drblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond reputedrblood has a reputation beyond repute
Standart

Alıntı:
drblood´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
48 yaşında bir hasta koroner bakım ünitesine akut miyokard enfarktüsü tanısı ile başvurmuştur. Hastaneye gelişinden iki saat sonra kan basıncı 86/52 mmHg; kalp hızı 40 atım dakikada sinüs ritminde bulunmuştur.
En uygun ilk tedavi aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?


(A) Acilen geçici transvenöz pacemaker takılması
(B) İntravenöz 0.6 mg atropine sulfate uygulanması
(C) Onbeş dakikada 300 mL normal serum fizyolojik uygulanması
(D) 0.35 mg/dak intravenöz dobutamine uygulanması
(E) 5.0 ug/mak intravenöz isoproterenol uygulanması

Cevabı 27 Ekim Çarşamba günü
Cevap
Hipotansiyon ve bradikardinin birlikte görülmesi bir akut miyokard enfarktüsüne bağlı olarak gelişen vagal cevaba işaret eder.Tedavi seçeneği, antikolinerjik ajan olan atropine uygulanmasıdır. Bölünmüş dozlar halinde 2.0 mg atropine uygulanmasına rağmen bradiartimi ve hipotansiyon devam ediyorsa geçici pacemaker takılmalıldır.
İsoproterenol miyokardiyal oksijen kullanımını ileri derecede arttırıp iskemiyi daha da artıracağından akut miyokard enfarktüsü olan hastalarda kullanılmamalıdır. Bradiartiminin düzeltilmesinden sonra hipotansiyon devam ediyorsa sıvı replasmanı veya inotropik destek gerekebilir, ancak, bunlar ilk tedavi yaklaşımı endike değildir.

Cevap B
drblood isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-28-2010, 13:08   #5
drayca
Sadece Üye
 
Üyelik tarihi: 03.05.10
Mesajlar: 17
Tecrübe Puanı: 0
drayca is an unknown quantity at this point
Standart

...

Konu drayca tarafından (10-28-2010 Saat 21:20 ) değiştirilmiştir.
drayca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 10-28-2010, 22:16   #6
moonspell
Aktif Üye
 
Üyelik tarihi: 15.07.09
Mesajlar: 102
Tecrübe Puanı: 0
moonspell is on a distinguished road
Standart

"bradiartimi ve hipotansiyon devam ediyorsa geçici pacemaker takılmalıldır." denilmiş...

pace maker hipotansiyonu düzelebilir anlamı çıkmış buradan (!)
moonspell isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
dahiliye, haftanın tus sorusu, kardiyoloji

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıAçık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
TUSEM Deneme Sınavı 22 Ekim'de medihaber Tusem & Yestus 3 10-23-2010 21:44
Hergüne 1 TUS "Çıkmış TUS Sorusu" drblood Tus Soru ve Cevapları (Çıkmış Tus Soruları) 24 10-15-2010 22:48
2010 Sonbahar TUS'u 12 Aralık'ta, Yandal ise 24 Ekim'de steTUSkop Yan Dal Uzmanlık Sınavı (YDUS) 2 09-28-2010 10:46
40 cümlede 10 tus sorusu ! steTUSkop Kadın-Doğum 2 04-07-2010 23:12
Dahiliye-Kardiyoloji Soru Cevap AÇIKLAMALI steTUSkop Dahiliye 6 04-30-2009 15:55


Şu Anki Saat: 11:16


Powered by vBulletin
Copyright © 2000-2009 Jelsoft Enterprises Limited.
www.stetuskop.com